sagaannelie

Alla inlägg under januari 2015

Av Saga Lindqvist - 31 januari 2015 19:51

Se vilket lustigt kvitto ;)
Bara lika siffror :D

Av Saga Lindqvist - 31 januari 2015 15:02

Igår vare party! Så nu äre bakispizza som gäller och sen städa ;)

Av Saga Lindqvist - 30 januari 2015 11:10

Sååå fint med all snö!! Hoppas bara att det håller i sig så det inte regnar bort direkt som det gjort de senaste gångerna det snöat...

Av Saga Lindqvist - 29 januari 2015 18:27

Den här bilden har ett homosexuellt par lagt ut på Facebook. Jag måste säga att jag tycker att det är en otroligt vacker bild och jag är 100% för homosexualitet. MEN jag tycker inte att bilden skulle lagts upp på Facebook! Inte för att de är homosexuella utan för att jag tycker att det är en alldeles för naken bild. Finns trots allt ganska "små" barn som har Facebook. Jag skulle inte vilja se en sådan bild på två tjejer eller en tjej och en kille heller för den delen på Facebook. Som jag säger i rubriken: vackert men nej. Inte officiellt på Facebook!!
Stora diskussioner om bilden i kommentarerna på Facebook där kommentarer i stil med det jag just skrev kallas homofobiska. Men jag är allt annat än homofob! Tycket bara det är osmakligt med såpass mycket nakenhet.

Sen kan man ju tycka att jag har lite dubbelmoral nu iom att mina bilder inte alltid är jätte påklädda. MEN jag lägger upp bilderna på min blogg, inte på fb där små barn skrollar förbi!

Av Saga Lindqvist - 29 januari 2015 16:11

Är så otroligt trött på allt tjat om kroppar och kroppsstorlekar. Men inte på samma sätt som de flsta andra är. Nu för tiden är det bara tal om att det är vackert att vara stor, att ha kurvor osv. "Big is beautiful" osv. Och ja självklart kan man vara vacker även om man är stor ! dock finns det ju en gräns för hur stor man kan vara då det inte är hälsosamt att var för stor och överviktig. (Precis som det inte är hälsosamt att vara så pass smal att man är anorektisk). Men iallafall, jag är otroligt trött på att man alltid pratar om att det är vackert med stora kvinnor och nu förtiden klankar folk ner väldigt myckt på de som är smala. Och det ska helt plötsligt vara fult eller fl att vara smal.

Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra kommentarer som "Gud va du är spinkig", "Ät mat människa" , "det är inte ens fint att vara så smal" och så vidare. Dessa kommntarer har sårat mig oerhört mycket men i de flestas ögon är dessa kommntarer helt okej. Det var t.ex många i min klass i gymnasiet som gav sådana kommentarer, även om jag inte tror att de menade illa med kommentarerna så tog det hårt på mig. Om jag däremot skulle sagt något som "Ät mindre mat", "Gud va fet du är" till någon som är stor skulle det blivit ramaskri om vad elak jag är som säger så. 

Jag gör ingenting för att bli smal. Jag bara är det, därför blir jag sårad när folk säger sådana kommentarer till mig. Jag äter massor med mat, chips, godis osv så jag försöker inte vara smal. Det är många andra tjejer som också har det så.

När jag började gymnasiet Blev jag så trött på alla dessa kommentarer att jag började äta otroligt mycket onyttigheter i hopp om att gå upp i vikt för att passa in. Är inte detta minst lika fel som att kraftigare kvinnor håller på med massa dieter för att bli smala? Men senare kom jag fram till att det var mer ohälsosamt för mig att äta all denna än att bara vara som jag var. Jag är väldigt lång och enligt de flesta väldigt smal. Det är bara så det är.

Det jag vill säga med detta är att tänk er för innan ni kommenterar någons kropsstorlek, oavsett hur denna är. Det är inte mer okej att kalla en smal människa spinkig än en tjock människ fet. 

Numera trivs jag både med att vara lång och med att vara smal !

Lite bilder på "smala jag" (även om inte jag själv inte anser att jag är överdrivet smal) och även två som gör mig riktigt arg.

 

(Lägg märke till mina ben, detta är en bild från mitt första år i gymnasiet innan jag började försöka gå upp i vikt)          

 

     



Av Saga Lindqvist - 28 januari 2015 22:36

Har precis gymmat färdigt.. Fortfarande lika tråkigt haha! Men nu ska vi duscha sen äta lite sen åka hem till Tobias.
Min mobil har blivit helt knäpp förresten så om jag inte bloggar beror det på det. Skärmen blir helt svart och så kan jag inte få igång den... Någon som vet vad det kan bero på? :(

Av Saga Lindqvist - 28 januari 2015 19:28

Har jag gått å blivit en gamer? ;) vad tycker ni? Passar jag i rollen som gamer??

Av Saga Lindqvist - 27 januari 2015 11:09

Från hisingen till hindås och tillbaka till hisingen. Men nu har jag äntligen fått böckerna så nu måste jag sätta igång och plugga!!

Presentation

Kontakt

sagaannelie@hotmail.com

Fråga mig

142 besvarade frågor

Gästbok!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Omröstning

Kan du spela upp mina videos?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards