sagaannelie

Alla inlägg under maj 2012

Av Saga Lindqvist - 17 maj 2012 15:11


Så haha... gjorde ett försök till att lägga upp denna innan men de gick inte så bra... Men här är iaf en låt av min bror! :)

Av Saga Lindqvist - 16 maj 2012 20:51

Göder mig själv med lite chips... mumma ;) 


 

...

Av Saga Lindqvist - 16 maj 2012 17:28

Var hos farmor igår, därav ingen uppdatering... Hade nationellt prov idag... Lite för svårt för min smak... Men vi får väl se hur de gick såsmåningom ;) Klantade till det lite när jag skulle hem också... Ville inte gå i regnet från skolan till stationen så jag väntade på bussen, som var försenad så jag missade mitt tåg och fick vänta på nästa tåg :/ Så idag slutade jag ett och var hemma strax innan halv fem... hahah.. men jag fick lite tid att köpa chips! hehe...


 

Av Saga Lindqvist - 14 maj 2012 20:24

   

Av Saga Lindqvist - 13 maj 2012 21:56

Jag har funderat lite grann över de där med skönhetsidelaen och att tjejer vill vara smala å så... Och så ser man massa bilder när man jämför typ dessa bilder med varandra :


     


Och så står det alltid typ att marlyn  är snygg (vilket hon är) och att hon andra bara är äcklig typ... Men asså varför jämför man alltid med en tjej som är anorektisk smal istället för någon som bara är smal? De som strävar efter att bli smala strävar ju för det mesta inte efter att vara så smala som på bilden ovanför, så varför jämföra med en sådan bild överhuvudtaget? Kan man inte jämföra med denna bilden istället?




Hon är ju närmre det ideal många strävar efter? eller har jag fel? Att överhuvudtaget jämföra så de tidigare bilderna så eller överhuvudtaget tycker jag är fel. Det är ju att hacka på¨folk som är smala eller försöker bli det? Att kommentera att folk är för smala är precis lika elakt som att säga till någon som är tjock att den är för tjock. Men folk fattar ju inte det utan tycker att det är helt okej att hela tiden säga att någon är för smal.


Gaahh.. blir så trött på skönhetsideal ibland... man e som man e lixom. varför lägger andra människor ens ner energi på att trycka ner andra människor på hur dom ser ut osv?  Jag tycker att det är vackert att både vara mullig och smal, varför ska alla se likadana ut? 

Av Saga Lindqvist - 13 maj 2012 16:17

Låg och solade i morse när jag kom fram till att jag skulle hjälpa pappa att klippa gräset. Bra träning + jämnare solbränna! Sen när jag hade klippt en stund kom min granne (en jätte gullig gammal farbror) och frågade om jag ville hjälpa honom att klippa hans gräs också. Så det gjorde jag... Sen rensade jag ogräs med. Men iallafall. För dig som inte vet hur klen jag är, eller hur jobbigt det är att klippa gräs , så kan jag tala om att det var en extrem utamaning! 


 

Av Saga Lindqvist - 12 maj 2012 22:20

   

Presentation

Kontakt

sagaannelie@hotmail.com

Fråga mig

142 besvarade frågor

Gästbok!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Omröstning

Kan du spela upp mina videos?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards