sagaannelie

Alla inlägg under februari 2014

Av Saga Lindqvist - 28 februari 2014 21:03

Idag var sista dagen på barnhemmet och imon beger vi oss till andra sidan ön för semester!

Av Saga Lindqvist - 27 februari 2014 19:41

Ikväll har vi suttit och gjort armband med barnen. Det var väldigt uppskattat!!! Även ungdomarna kom och gjorde armband!

Av Saga Lindqvist - 27 februari 2014 17:19

Idag har vi varit på stranden med barnen! Det var jätte kul! Sedan fick jag äta mat med händerna haha ;)

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Saga Lindqvist - 26 februari 2014 11:37

Vi var även idag på Medical Center. Idag fick vi se två omläggningar. Den första var en pojke som skadat foten. När jag frågade om jag fick ta kort kollade sköterskan på mig och sa "ta kort? Det kan du ju inte göra nu? Det här är ju inte rätt? Man måste ju ha plast på pallen för att det kan rinna blod" jag fick alltså inte ta kort eftersom hon inte gjorde som hon skulle... Men den andra omläggningar fick jag ta kort på för då gjorde hon rätt. Den omläggningen var på en 22 årig man som på något sätt hade skadat tummen. Såret var precis på leden så egentligen borde omläggningar inte gjorts där alls utan borde gjorts sterilt på sjukhuset. Mannen fick ingen bedövning och det går inte att förklara hur smärtsamt det måste varit. Jag såg på honom att det gjorde helt fruktansvärt ont. Speciellt eftersom sköterskan tog ett knivblad och skar upp såret för att sedan pressa ut var.

[Bild]

Av Saga Lindqvist - 25 februari 2014 19:13

Suttit med denna lilla flicka i knät hela kvällen. Så gosigt! Fattar dock inte varför man sminkar småbarn här... Antar att man tycker att det är fint... Men barnen hade vart sötare utan smink tycker jag!

Av Saga Lindqvist - 25 februari 2014 17:41

Av Saga Lindqvist - 25 februari 2014 11:35

Idag har vi varit på Medical Center! Vart på det som kanske kan liknas vid BVC där de vaccinerar och väger barn och gravida. När de väger barnen hänger de dem i en sele i en våg i taket. Sköterskan reser sig inte ens upp för att kolla vad det står på vågen utan barnet får hänga där en stund innan sköterskan ser vad det står. Dessutom har de en sån våg som man lägger barnet på men den använde den inte.

Av Saga Lindqvist - 24 februari 2014 20:52

Har precis blivit väckt utav mina kompisar som kom och berättade att två bomber exploderat i Stonetown nu idag. Jag trodde att jag drömde. Det känns helt overkligt. Stonetown ligger 5 minuter ifrån där jag är. Enligt polisen har ingen skadats men enligt en researrangör hade minst en person skadats. Detta känns verkligen som en dröm.

Presentation

Kontakt

sagaannelie@hotmail.com

Fråga mig

142 besvarade frågor

Gästbok!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Omröstning

Kan du spela upp mina videos?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards