sagaannelie

Alla inlägg under februari 2014

Av Saga Lindqvist - 6 februari 2014 13:42

Är framme på barnhemmet nu! Det är helt sjukt varmt!
Minns ni att jag sa att jag är flygrädd?
Självklart va sista planet ett satans propellerplan.
Man såg kilimanjaro från planet!!!
Sen nu sitter vi å väntar på att vårt boende ska bli klart. De håller bokstavliten på att bygga rummet nu... Fick bönor å ris till lunch. Inte min favorit direkt... Fick även fisk som jag tyckte va jätte god men ingen höll med mig ;)

Av Saga Lindqvist - 5 februari 2014 20:45

Gjort ett tidsinställt inlägg så något kommer upp medan jag flyger!

Fick en fråga om vad det egentligen är jag ska göra i Afrika så tänkte att jag kunde svara på den!

Först i 3,5 veckor ska jag vara volontär på sosbarnby på Zanzibar. Där kommer jag att hjälpa till med sådant som de andra som arbetar på barnhemmet gör samt umgås massor med barnen. Mycket mer än så vet jag inte om vad som kommer hända på barnhemmet. Ska försöka uppdatera så ofta jag kan men vet inte hur det ligger till med internet där... Har även med massor av saker till barnen!


Därefter ska jag på semester i 9 dagar på ett hotell som heter Blu Marlin Village. Kommer bli helt fantastiskt! Och där har jag även wifi så då bör jag kunna blogga massor!


Efter det lyfter planet mot Tanzania och där ska jag gå på en 4 dagars safari där det bland annat finns möjlighet att se en svart noshörning och besöka en massaiby!


Ska som sagt försöka hålla er uppdaterade om vad som händer så glöm inte att följa mig här på min blogg, min instagram @sagaannelie eller på vår gemensamma blogg vrtafrika.blogg.se

Av Saga Lindqvist - 5 februari 2014 20:07

Sitter nu i Amsterdam och väntar på nästa flyg som kommer ta 10 timmar! grät som en idiot vid starten på.förra planet. Jag är så fruktansvärt flygrädd! :( Dags för att gå.igenom det en gång till!

Av Saga Lindqvist - 5 februari 2014 16:18

Nu är det verkligen dags!!! Jag tror fortfarande inte att jag fattar detta haha... Känns jätte hemskt att lämna alla här hemma för så lång tid!

Av Saga Lindqvist - 5 februari 2014 15:03

Ätit min sista ordentliga måltid! McDonalds!!! Kommer sakna donken haha! ;)

Av Saga Lindqvist - 5 februari 2014 08:31

Idag lyfter planet 17:35 och min resa till Afrika är.igång Kommer bli så underbart!

Presentation

Kontakt

sagaannelie@hotmail.com

Fråga mig

142 besvarade frågor

Gästbok!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Omröstning

Kan du spela upp mina videos?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards